Azam menyambut RAMADHAN Al-Mubarak

Salam 1 Malaysia....

Tinggal beberapa hari je la gi umat islam di seluruh dunia akan menyambut Ramadhan Al-Mubarak..... Paling busy??? tentu2 shj wanita-wanita diluar sana... pasti sudah rencanakan ialah MENU (apa nak masak?????) hari2 la dok fikir jer..huhuhhu (termasuk la aku). Mana2 wanita yang pilih menu tunjuk pn pening jugak kan...nk pilih lauk tunjuk ape la pulak hari ni...

Jadi sebagai persediaan awal aku  buat list menu utk dua minggu n repeat balik menu yang sama utk dua minggu kemudian...hahahaaha leh jadi next RAJA LAWAK....

Ada jugak da terdengar kuih-kuih la, kerepek la, untuk order...waa...pandangan jauh tul org pompuan ni kn. lom pose da ambil kira semua tu. Tu lom kira yg da tempah baju raya lg (termasuk aku 3 bulan lepas aku da tempah hahahaa...ini maharaja lawak).

Apa pun keadaannya, aku mohon kepada-MU Ya ALLAH...agar Engkau berilah aku peluang untuk sampai ke Bulan Ramadhan agar dapat aku nikmati manfaat n syafaatnya...amin..

Aku sebenarnya berazam tahun ni nk khatam Al-Quran. Insyaallah. Moga ALLAH permudahkan...


Cau CIn CAu...